Kijkradio: de el cheapo TV- revolutie komt dichterbij
El Cheapo lokale commerciele media hebben de toekomst
Dat is bijna onvermijdelijk, met meer en meer netten groeit de behoefte aan doelgroep-programmatuur en lokale media kunnen daar het best op inspringen, omdat ze met een globale bril lokale informatie kunnen brengen met
voor de smalle doelgroepen aanvaardbare kosten. Terwijl de traditionele media proberen steeds meer van hetzelfde te doen voor minder vergeten
ze dat media er zijn voor de mensen, niet omgekeerd.
Lokale media
hebben nu de kans door te breken, omdat:
- met 50-100 kanalen je per kanaal nog maar heel beperkte
opbrengst hebt
- alleen de producer/camaraman/editor IN ONE qua kosten nog
mee kan
- je met digitale DV media verliesvrij kunt editten in semi-broadcast
- de off-line AVID aanpak een doodlopend spoor is
- de 'hilversumse' organisaties te duur, te verkokerd en te
arrogant zijn
- daar het uitgangspunt dat je vooral moet maken wat je zelf
leuk vindt niet meer wordt erkend, maar de marketing en kijkcijfers
bepalend zijn.
- de opleidingen op dit gebied afleveren waar de industrie
om vraagt, niet wat de klanten/kijkers/burgers willen
- het gewoon tijd is voor wat anders omdat de megaplayers
zichzelf opblazen en er een vacuum ontstaat.
MySTeR MEDIA in Amsterdam doet er wat aan!! Medio dit jaar willen we van een klein non-commercieel clubje met 5-6 uur Salto
TV per week uitgroeien tot een full-time lokaal commercieel station. Daartoe is een aanvraag ingediend bij het Commisssariaat van de Media, de APR en A2000.
Daarvoor zoeken we naar eigenwijze, creatieve, produktiegerichte en
geinspireerde programmamakers die nu aan de gang willen, helpen met
de opbouw van het station, een aandeel willen houden in hun creatieve
inbreng wanneer daar geld aan verdiend wordt, maar vooral niet bang
zijn om mee te werken aan de echte revolutie.
MYSTeR Media is een organisatie binnen Sala Communications
(uitgevers/multimedia producenten/new edge projecten) waar de 21e
eeuw meer is dan gebazel. Met een eigen Cybercenter, studioruimte,
VR, digitale techniek, websites, contacten over de hele wereld en
vooral een visie op de toekomst van media zijn we onafhankelijk, politiek
rumoerig en niet bang om fouten te maken. We hebben bij A2000 een
aanvraag ingediend voor een eigen commercieel lokaal kanaal op de
Amsterdamse kabel.
mail Luc Sala via sala@euronet.nl
http://net.info.nl of http://www.euro.net/sala/myster